torstai 16. helmikuuta 2012

Tarinointia joulukuisena iltana


Blogi-tiimi päätti eräänä pimeänä talvi-iltana istahtaa rinkiin ja tarinoida nauhurin kera. Jokainen sai sanoa yhden sanan tai pienen lauseen kerrallaan. Meillä oli myös sanoja, jotka pitivät olla tarinassa, kuten: piparkakku-ukko, naapurin Erkki, Narnia, talvi ja minä. Tässä siis tulos!

Tarina 1

Ovi oli punainen ja suuri. Sen takana oli portti josta kurkkasi piparkakku-ukko. Hänet kaatoi naapurin Erkki. Siitäpä sain idean, päätin lähteä Narniaan. ”O-ou”, huusin erittäin, erittäin hämmästyneenä. Piparkakku-ukko tuli perääni ja riuhtoi minut karvojen *naurua* keskeltä takaisin takapihalle, jossa huomasin, että olin yksin kaapissa, johon naapurin Erkki oli ikävä kyllä jättänyt piparkakku-ukon homehtumaan. Siellä oli myöskin naapurin Erkki ja hänen turkiskokoelmansa. ”Talvi saapui”, Erkki huudahti. Minä olin aivan raivoissani, koska en halunnut talvea. Sitten keksin, että piparkakku-ukko piti pelastaa homesienien keskeltä Narniasta. Tästä viisastuneena lähdin takaisin nukkumaan. Nukuin talveen saakka, enkä ymmärtänyt miksi naapurin Erkki tuijotti minua. Sanoin naapurin Erkille ”Mitä piparkakku-ukko sanoi sinulle?” ”En minä tiedä enkä haluakaan.” Piparkakku-ukko näytti pieneltä naapurin Erkin talvitakkien keskellä. Säälin heitä molempia, mutta en säälinyt itseäni, sillä rakastan naapurin Erkkiä. Tämän opetuksena voin kertoa teille, että älä luota Erkkiin.
*aplodit*

2 kommenttia:

  1. ...Oltiinkohan me jotenkin sokerihumalassa tai jotain? O____O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ehkä kenties hieman... syötiinhän me kuitenkin sokeripitoista...?

      Poista

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!