tiistai 24. helmikuuta 2015

Oma, kaunis, rakas keho



Hiihtolomaviikolla käsittelimme kolmen iltapäivän ajan naiseutta Veeran ohjaamassa työpajassa. Tarkoituksena oli tuottaa materiaalia Ladies Night -tapahtumaan katugallupin ja valokuvien muodossa. Siis ideoimme, haastattelimme ja kuvasimme - naiseutta. Tai oikeastaan, Veera kuvasi… Saimmekin siis itse toimia malleina kameran edessä.

Yhdessä, me tytöt ja naiset, teimme työpajasta hauskan, yhteisöllisen ja jokaisen omaa naiseutta vahvistavan kokemuksen. Minulle oli erityisen tärkeää ja voimaannuttavaa saada olla kuvattavana, ja ihanaa oli nähdä myös ystävieni nauttivan kameran edessä olemisesta. Kaikkein parasta oli uskaltautua kameran eteen lähes meikittömänä, tietäen, että kuvat tulevat osaksi isoa, julkista tapahtumaa.

Kun näin kuvat, olin hämmentynyt. Tyytyväinen. Iloinen. Onnellinen. Kelpaan sittenkin itselleni. Kelpaan, ja se tunne välittyy kuvista myös muille.

Kunpa jokainen tyttö ja nainen voisi kelvata itselleen.

Olen viime aikoina uskaltanut olla entistä enemmän oma, aito itseni, ja ymmärrän, ettei kamerankaan edessä tarvitse olla muuta. Olen oppinut löytämään sekä peilistä että valokuvista oman kauniin ja aidon itseni ainaisen vikojen etsimisen ja häpeän kokemisen sijaan. Pystyn katsomaan itseäni myös vanhoista valokuvista lempeämmin ja hyväksyn sen mitä näen.

Oon oikeesti kaunis ja mulla on upea keho just näin. Mä pystyn joka päivä hyväksymään mun kehon, koska se on paras ja ainoa keho mitä mulla on.

Rakkaudella, Siru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!