perjantai 25. toukokuuta 2012

Pimeässä Huonessa


Blogi-tiimi kävi Turun pääkirjastossa opastetulla Kummituskierroksella vanhan kirjastorakennuksen kellarivarastossa. Tämän jännittävä kierros inspiroi tiimiläisiä kirjoittamaan vapaamuotoisia tekstejä. Lisää tekstejä tulossa myöhemmin.

Kävelin pimeässä huoneessa. Kuulin sieltä outoja ääniä. Kirjahyllyt liikkuivat itsestään ja oudot äänet lähestyivät - hän kosketti minua olalle. Huone oli hyvin pitkä, iso ja pimeä. Minä pelkäsin. Olin siellä ihan yksin, ilmaan ketään ystävää tai turvaa. Tunsin, että joku oli kuitenkin läsnä. Tunsin, että hän seurasi minua, jokaista askeltani. Tunsin jonkun hengittävän takanani. Näin vilauksen, kun hän oli takanani, mutta en voi olla varma oliko se hän.. Tunsin hänen läsnäolon. Hän jopa kosketti minua. Minä jopa kuulin, kun hän kysyi jotain, mutta en saanut selvää, koska hän kuiskasi. Minä tiedän hänen olleen siellä, koska tunsin hänen hengityksen, kosketuksen ja läsnäolon. Mietin vain, että mitä hän kysyi ja miksi hän kysy sitä minulta? Oliko hänellä joku hätänä vai? Onko hän yksinäinen ja kaipaa ystävää? Vai onko kysymys jostain muusta .. Tämä jää arvoitukseksi..




 Kiitos Turun kaupunginkirajstolle mielenkiintoisesta Kummituskierroksesta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!