maanantai 10. kesäkuuta 2013

Turvapaikka

Olen usein miettinyt, että mitä sana turvapaikka voi tarkoittaa.

Moni ihminen voi ajatella sen eri tavalla, mut minä ajattelen sen niin, että se on paikka jossa voi olla oma itsensä ja jossa on hyvä olla. Tämä paikka on minulle kuin turvapaikka voin olla täällä oma itseni ja täällä on hyvä tunnelma ja mikä parasta Täällä kunnioitetaan minua oma itsenäni. olen joskus todella itsepäinen, mutta todellisuudessa olen hyvin ihana ja hauska ihminen. olen saanut täällä paljon uusia ystäviä joiden avulla paikka on ollut turvallinen. Täällä ei tarvitse esittää mitään muuta kuin on. Täällä kukaan ei pakota tekemään mitään jos en halua. Täällä on kaikki kilttei toisiaan kohtaan. Täällä mä voin itkeä nauraa ja olla sellainen ihminen kuin oikeesti olen. Minun ei tarvii esittää täällä mitään muuta ja jos haluan lähtee pois voin vaan lähtee ei kukaan kysy tai pakota jäämään.

Tämä paikka on minulle kuin toinen koti, ja tosiaan minulle se turvapaikka. Muistan sen kun tulin tänne ekaa kerta, niin minut otettiin heti vastaan tosi hyvin ja huomasin heti että voin olla oma itseni ja paikassa on aina hyvä tunnelma ja hauskaa on aina. Täällä tutustuu uusiin ihmisiin ja uusia ystäviä. Mun aina hyvä ja ihanaa tulla tänne.

Joskus mietin myös et mitä jos turva paikka katoaa? Voiko se kadota? Noihin vastausta en tiennyt pari vuotta sitten mut nyt tiedän. Turvapaikka ei katoa mun sydämestä koskaan vaiks kävi mitä niin tuun muistaa kaiken kokemani täällä ja ne tulee pysyy mun sydämessä aina. Ne kaikki hyvät hetket en unohda niitä ikinä.

Olen joskus ollut kiukkuinen ja ollut ilkeä joillekin, mut jokaisella ihmisellä on joskus huonoja päiviä. Täällä jokainen meistä on erilainen eikä se haittaa, musta olis kauheaa, jos joku olis samanlainen kuin mä itse olen. En varmaan kestäis itseni. Tämän paikan avulla olen saanut paljon tuke ja apua elämän haasteisiin jopa joskus tosi hyvää neuvoa josakin asioissa. Ja mikä kans parasta olen saanut kannustusta jos on ollut jokin jännittävä tilanne. Tämä paikka on antanut minulle paljon.

Jokainen muisto täältä on ihanaa ja jokainen niistä tulee pysymään sydämessä aina. Joskus tulee mieleen, että mistä saan sitten turva paikan, kun aikaa menee ja ikää tulee. No siihen vastaus selviää monen vuoden päästä enkä jaksa edes nyt kuvitella sitä aikaa. Haluan nyt nauttia jokaisesta hetkestä mitä koen täällä ja muistella niitä ihania joita olen jo kokenut. Tämä paikka tulee aina pysymään mun sydämessä ja muistossa. Mietin usein, että mitä jos minulla ei olisi tätä turva paikkaa, missä se paikka olisi. Olisinko näin onnellinen kuin nyt olen ja mitä tekisin päivät pitkät jos en saisi tulla tänne. Tämä paikka tuo valo minun elämään ja toivon, että jokainen täällä tuntee olonsa hyväksi, koska niin mä ainakin koe ja tunnen tätä paikkaa kohtaan. Ihmiset täällä on juuri sellasii kuin ne haluaa, kukaan täällä ei esitä mitään ja jokainen voi tehdä mitä haluaa. Arkipäiväni menevät paremmin kuin voin tulla tänne vaikka vain istumaan ja olemaa eikä minun ole pakko tehdä mitään jos en halua. Tai jos minun tekeekin mieli pelata jotain. Niin voin vain kysyä joltain et pelataanko. Joku voi sano en nyt halua tai joo pelataan vain.

Lopuksi haluan kiittää jokaista ihmistä tästä kuluneesta keväästä ja toivotan jokaiselle oikein ihanaa kesää ja toivon mukaan nähdään taas syksyllä ja ennen kaikkea saadaan lisää ihania hetkiä ja muistoja. Minulle Tämä paikka on hyvin tärkeä. Voin täällä olla sellainen kuin olen eikä minun tarvitse esittää mitään.

2 kommenttia:

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!