keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Koulutus 2013

Aloitin to 5.9 Turun ammatti-instituutissa aikuiskoulutuksen.  Ryhmässäni on noin 11 aikuista ja meillä on tosi mukava luokan yhteishenki. Me pystytään tekemään ryhmätöitä yhdessä ja uskallan väittää, että jokainen meistä kannustaa toista tässä eteenpäin. Meidän ryhmän nimi on hoilaps13 eli hoitotyö lasten parissa 2013. Tämä koulu kestää 19.12.2013 ja sen aikana opimme paljon ja on jokin verran etätyöskentelyä ja myöskin teoriaa. Tähän koulutukseen kuuluu myöskin  työssäoppiminen. Olemme Uudenmaantien koulutalossa ja meillä on tunteja myöskin Lemminkäisen koulutalossa. Meidän vastuuopettajamme on hyvin kannustava ja ymmärtäväinen, mikä minusta on hyvä asia.

Tähän koulutukseen oli haastattelu ja minua jännitti ihan hirveästi. Haastattelu meni mielestäni aika hyvin, mutta uskoisin nyt, että se meni tosi hyvin, koska minut valittiin, mutta en olisi uskonut, että pääsen. Minulle tuli kirje kotiin elokuussa yks tiistai. Avasin kirjeen ja näin oman nimeni listalla. En voinut ensin uskoa, että siellä oli minun  nimeni, mutta niin se vain oli. Voin sano, että elämäni muuttui täysin, kun sain tämän paikan. Nyt olen lähempänä minun suurinta haavettani.

 Ensimmäinen päivä oli jännittävä. En tuntenut ketään ja olin varma, että en viihdy siellä, mutta toisin kävi. Ryhmä on hyvin kannustava ja me tulimme heti ekana päiväni tutuksi toisiimme. En sanoisi, että olemme ystäviä, mutta olemme hyvä  ryhmä. Tulemme toimeen keskenämme ja emme jätä ketään yksin. Se on minusta hyvä asia, koska yksin koulutuksen käyminen olisi hyvin tylsää.

Eniten odotan tältä kurssilta kokemusta ja olis se kiva saada uusi kavereita ja etenkin, että saan hyvän pohjan unelman toteuttamiseen. Olen iloinen, että pääsin tähän koulutukseen ja olin hyvin ylpeä itsestäni, että en luovuttanut  vaikka se kävi mielessä, mutta onneks oli ihmisiä jotka sanoi et ei sun kannata luovuttaa, koska ikinä ei voi tietää milloin se onni kääntyy toisin päin ja minulla se on nyt kääntynyt toisin päin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!