keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Keskeneräisyydestä



Lähes tasan vuosi sitten olen kirjoittanut seuraavan oivalluksen päiväkirjaani.
"Mä selviän vielä, niin kuin kaikki muutkin.
En oo huonompi, oon vain keskeneräinen."
En muista, mihin nämä lauseet senhetkisessä elämäntilanteessani liittyivät, mutta ajatus lohduttaa minua edelleen. Keskeneräisyyttä on meissä jokaisessa, eikä koskaan edes tarvitse tavoitella täydellisyyttä. Onkin oikeastaan upeaa olla keskeneräinen: elämää saa elää olematta koskaan valmis. Elämän voi nähdä matkana, jonka lukuisat välietapit ovat vain pieni osa kokonaisuutta. Nauti omasta matkastasi, sen eteen tuomista kohtaamisista, haasteista, tunteista - ihan kaikesta. Anna itsesi olla vain oma itsesi, et tarvitse muuta.
Omana itsenään oleminen ja keskeneräisyyden sietäminen voi tosin välillä olla hyvinkin vaikeaa. Vajaa vuosi sitten keväällä olen kirjoittanut ylös vielä yhden lauseen.
"Vaikeaa olla minä."
Toisinaan on edelleen vaikeaa olla minä; uskaltaa olla aito ja rehellinen itselleen ja näyttää se myös muille. Omana itsenään oleminen voi kuitenkin olla niin voimaannuttavaa, että sen tavoittelu kannattaa. Se onkin yksi tärkeimmistä syistä, miksi käyn Tyttöjen Talolla. Ettei olisi niin vaikeaa olla minä.

<3 Siru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogi-juttuja saa mielellään kommentoida ja rakentavaa kritiikkiäkään ei pelätä! Kommentit tullaan kuitenkin ensin hyväksyttämään Turun Tyttöjen Talon työntekijällä. Tästä johtuen, kommentit tulevat näkymään viiveellä. Kiitos kommenteistasi!